fredag 13. september 2013

Foreløpig statistikk 2013

Som mange av mine fiskevenner sikkert vet, så har jeg en tendens til å huske antall, vekter, lengder og slikt - og etter det var en "førstemann til 1000 fisk" på Fiskersiden.no i fjor, så har hodet automatisk fortsatt å telle fisk. Uansett hva slags fisker det var så har telleren løpt.

Det er enkelt og greit til å bli gal av, men det er jo også morsomt å sitte å se tilbake på slutten av året.
På en annen side er det også en fin måte å holde kontroll på nye arter, nye perser og slikt hvis jeg ikke alltid husker å føre de rett inn i artslisten min.

Så her kommer et bilde av Excelarket jeg fører opp tall og slikt i - til spott og spe for alle!

 
 

Er det fler der ute som fører noen slike lister? Og hvordan? Kommenter gjerne :-)

1 kommentar:

  1. Jepp, fører liste. Eller logg. Kall det hva du vil, hehe. Foreløpig har jeg en separat fangstlogg og turlogg. I fangstloggen fører jeg fiskene sortert etter dato. I turloggen føres faste spalter for hver tur + litt fritekst dersom jeg gjorde meg opp noen spesifikke erfaringer. Vurderer å finne meg et annet system så jeg lettere kan finne tilbake til logg fra en aktuell fiskeplass f.eks. Det er også en viss del av loggen som sikkert er helt bortkasta å notere, bla. a. hvor mange timer jeg har fisket totalt osv, men som du selv skriver så er det moro å se tilbake på året som har gått og se hvor mye tid man har avsatt til sin lidenskap og hvor sjuk i huet man egentlig er :P

    SvarSlett

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com