tirsdag 26. november 2013

Ferskvannshelg

16+17.11.2013


Veldig lenge siden jeg hadde fisket i ferskvann så jeg fant ut at det var på tide.
Nå burde det være føre for harren, så jeg og Simen tok en tur nordover.

Vel fremme var forholdene neeesten helt perfekte og alt lå til rette for en "bagge-dag" i harrens tegn. Sånn ble det ikke... omtrent rett etter vi fikk kastet ut strupet de fossen på nedsiden slik at hastigheten på vannet dabbet av, og da er det vanskelig å fiske effektivt etter harr.

Dagen var preget av lite napping og knapt fisk.

Det vil si, jeg klarte på uforklarlig vis å få en. Hadde tre veldig forsiktige napp i quiver'n før det sluttet å nappe, så jeg dro løs søkket fra bunn og når det ikke spratt nedover ante jeg ugler i mosen og forsøkte meg på et mothugg. Fisken satt, den lille luringen...

Foto: Simen Andersen

Harr på 600g blank og 37cm

Foto: Simen Andersen

C&R

Foto: Simen Andersen

Svøm avgårde, du skjønne



Da det overhodet ikke var noe action fant vi ut at det var like greit å steke litt grillmat. Masse grillmat. Simen hadde raska med seg noe kjøtt og en grill, og jeg noen pølser så vi fyra opp grillen og spiste oss gode og mette i mellomtiden.


Mat, masse mat


Neesten ferdig...


Nam nam nam..



Lite action


Fine farger på høsten




Da sola forsvant, forsvant vi også. Kort oppsummert en fin dag i nydelig høstvær, med fin temperatur, hele 2 napp og 1 fisk.

Dagen etter var planen å reise på Øyeren med Robin for å meite litt gjedde, men grunnet noen tekniske problemer med elektronikken ble vi tvunget til å stikke oppover i Glomma og teste der.

Litt action den første halvtimen på Robin sine stenger hvor han fikk to gjedder, den ene veide nok 5-6 kilo men ble fint avkroket i vannet. Den andre var ei snipe..


Robin kjører fisk




Ellers skjedde det lite, så vi dro hjemover, trakk opp båten og snakket om isfiske - noe som nærmer seg med stormskritt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com