fredag 28. februar 2014

To forsøk etter småflekket rødhai

07.02.2014

Til tross for regnbygene så må man bare komme seg ut innimellom.

Denne kvelden skulle vi gjøre et forsøk etter rødhaien, da det begynner å nærme seg tid for den nå på noen av plassene våres.

Kjs, Stein og meg selv hadde planer om å teste en ny plass, så det gjorde vi.

Plassen var overraskende fin faktisk så vi spredde oss med masselig mellomrom mellom stengene og lempa ut.

Første par timene skjedde det nada og niks før det runner på den ene stanga mi - helt klart rødhai. Men, jeg klarer å bomme på krokingen i tilslaget så jeg kjenner bare grei tyngde før fisken faller av.. Jaja..

En liten halvtime senere har Stein et napp som også virker som det er rett sort, men dessverre så snagger søkket i kanten og han blir til slutt tvunget til å ryke.

Kanten utenfor der vi fisket var "noe" verre enn vi trodde og det får jeg kjenne på når jeg skal gjøre tilslag på kveldens andre napp og ryker braiden tvert av - til tross for at jeg kjører med 5 meter topshot. Kjipt, men sånn er det.

KJS får kveldens eneste fisk - en torsk på et par kilo som blir hjerneskade av c&r og svømmer rundt i ring i et kvarter før den bestemmer seg for å dykke ned igjen.

Lite med bilder fra denne kvelden - kun to bilder av sludd.




12.02.2014


Nytt forsøk med Kjs, og turen går til en plass vi har fisket tidligere.
Litt bedre vær denne turen, selv om det regnet og blåste periodevis som pokker. Vi fikk da i det minste fisket!

Kort oppsummert så hadde jeg tre napp, ingen av riktig sort. Kjs fikk en hvitting på 300g.

Godt å få seg litt frisk luft. (Og snart kanskje fisk og?)



Karl Johan ser på stenger hvor det ikke skjer noe.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com