onsdag 12. mars 2014

Nytt forsøk etter småflekket rødhai

11.03.2014
 
 
 
Endre ringte meg en dag i forrige uke og lurte på om jeg var ledig, og hadde lyst å fiske et eller annet når han var over en kjapp tur i Oslo i går.
 
Med forholdene som er om dagen, hvor all nedbøren forsetter å holde alle elver på vårflom-nivå så hadde jeg ikke veldig trua på noe spesielt bra fiske, men vi kunne gi det et forsøk.
 
Rødhai ble fort prikka ut som en targetart.
Karl Johan ble med og vi var på plass en gang etter det hadde blitt mørkt.
 
Etter å ha kastet ut 6 stenger agnet med makrell og sild ble det god tid til å skravle, for det var ikke mest aktivitet.
 
Endre fikk et bra run og jeg hadde ståltrua på at det var arten, men det får vi aldri vite. Selv avfeide han det som torsk eller hyse, etter at fisken kjørte seg fast i kanten og falt av. Utrolig surt, for det hadde vært en skikkelig boost for videre fiske etter den lille haien, og ny art for han.
 
 
Endre har trua.
 
 
 
Endre står og sover og Kjs lurer på hva som foregår på andre siden av fjorden
 
 
..mens jeg fortsetter å dra opp uante mengder toalettartikler fra havets bunn.
 
 
 
Takk for en trivelig tur guttær! Hyggelig å ha kjentfolk på besøk - ikke la det bli for lenge til neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com