onsdag 28. september 2016

Art #117 - Ansjos

25.08.2016

Det gikk rykter om at det kokte med ansjos like utenfor kontoret i Oslo, så jeg og Jonas ble nødt for og ta en tur.

Jonas plukka meg opp på Aker Brygge i båt når jeg var ferdig på jobb, og med meg hadde jeg kun det aller nødvendigste. Noen hekler, noen jigger og kamera. Alt en trenger for og plukke en tullefisk :)

Etter og ha kjørt sikk sakk mellom cruisebåter, seilbåter og andre medlemmer av "halvplanmafiaen" kom vi frem på plassen. Der var det stinn brakke med ansjos, makrell og annet som kokte overalt.

Foto: Andreas Næristorp

Ansjos-kok


På andre nedslippet fikk jeg en dobbel ansjos, og noen flere etterpå. Jonas brukte litt lenger tid, men klarte til slutt og få arten han også.

Foto: Jonas Botilsrud

Ansjos på 11,1g og ny art!

Når vi var ferdige med ansjosen skulle vi dorge en time eller to før vi reiste hjemover. Etter og ha fylt bøtta med makrell så vi to enorme havabbor som jaget. Når vi stoppet motoren og begynte og kaste på dem, var de selvsagt vekk.

Takk for turen Jonas!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com