lørdag 19. november 2016

Kveldstur i Bergen

24.10.2016

For en snau måned siden var jeg i Bergen i forbindelse med jobb, og når vi var ferdige på kontoret for dagen ble det klart at jeg hadde mange timer og slå ihjel på hotellrommet. Hotellrom er relativt kjedelig, så jeg sendte en melding til både Geir og Endre om de skulle ut på tur ikveld, været var strålende og det var lite vind.

Det viste seg at gutta skulle på tur sammen, så jeg spurte pent om jeg kunne bli med ut for noen timer med frisk luft.

Jeg må si - gutta i Bergen stiller alltid opp. De låner ut utstyr, de låner ut klær, takler, agn og alt som hører med. Så tusen takk for det Geir!

Plassen vi skulle til var en kul liten spot, som visst leverer veldig mye forskjellig.

Fisket tok ikke akkurat av, men jeg fikk en lange og en lyr, før en liten piggskate nafset i seg makrellbiten min. Ikke akkurat den største skata jeg har fått, men det spilte liten rolle. Liten og søt er lov det og :-)

Foto: Geir Andreassen

Piggskate på 845g.


Kveldens høydepunkt var dog når himmelen plutselig ble grønn, og jeg fikk leke meg litt med noe ny optikk jeg har kjøpt. Optikken leverte den, men plasseringen vår i forhold til og ta nordlysbilder var kanskje litt suboptimal. Ble noen bilder før det etterhvert gav seg.

Foto: Andreas Næristorp


Nordlys er alltid kult, spesielt når man er veldig langt sør i landet. Vi er ikke akkurat bortskjemte med det her jeg bor, ei heller gutta på andre siden av landet.

Takk for en fin kveld Endre og Geir! De store tar vi neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com