mandag 13. februar 2017

Blanketurer er også turer

02.02.2017

Det er sikkert superspennende å lese om "blanketurer", men det er bare en del av realiteten når en driver med specimenfiske. Nå var ikke dette en blanketur i den forstand, men nesten. 

Lakefisket i år har vært alt annet enn lett. Har hatt noen turer til flere forskjellige plasser, og har knapt fått en eneste fisk.

Denne dagen hadde jeg avtalt med Karl Johan at vi skulle stikke å teste en av de bedre lakeplassene vi har i området her, fra land. Reiste avgårde etter jobb og forholdene var perfekte for stor lake. Plussgrader og snøvær er etter min mening skikkelig lakevær.

Vel på plass fikk vi ut stengene, men ingenting skjedde. Det tok to timer før jeg fikk kveldens første napp, fisken satt og opp kom ei hufisk på 300 gram som det rant gyteklar rogn av.. Da ble det klart for oss hva som foregikk. Fiskene gyter ja.. ikke mye en får gjort med det akkurat. En time senere fikk jeg et nytt napp, og opp kom en hannfisk på kanskje 500 gram. Stor suksess mao.. vi gav oss før vi hadde tenkt da det ikke er noe poeng å trøkke på når fisken gyter en eller annen plass der ute.



Foto: Andreas Næristorp

Karl Johan gjemte seg. Noen som ser han?

Foto: Andreas Næristorp

Et av mange pod i mørket bilder, når alt annet feiler..

Vet ikke helt om jeg gidder flere laketurer nå, det begynner å bli seint. I beste fall kanskje en får til en etterleksfisketur for å fiske på tynne slanke fisk. Frister egentlig ikke det heller, men vi får se hva som skjer..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglistenhits

toppliste for bloggere - ToppBlogg

Fiskesnack.com